Huawei Kurumsal Çözümler Teknoloji Günü Ankara’da gerçekleşti

Kamu kurumları ve farklı özel sektör kollarına yönelik ürün ve çözümleriyle, her yıl önemli büyüme rakamlarına imza atan Huawei Enterprise İş Birimi, 27 Nisan’da Ankara’da gerçekleştirdiği özel bir buluşmayla, kamu bilgi teknolojileri yöneticileri, bölgedeki iş ortakları ve sektör paydaşları ile bir araya geldi.

Huawei Enterprise İş Birimi 27 Nisan’da Ankara JW Marriott Hotel’de gerçekleştirilen “Huawei Teknoloji Günü 2016” kapsamında, özel bir sektörel buluşmaya imza attı. Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Huawei Türkiye Enterprise Ülke Müdürü Serdar Yokuş, dünyadan ve Türkiye’den önemli örneklerle sektörü ve Huawei Enterprise İş Birimi’nin geldiği noktayı değerlendirdi.

Huawei Türkiye Enterprise Ülke Müdürü Serdar Yokuş açıklamalarında aşağıdaki satır başlarına yer verdi;

BT Artık İşin Kendisidir

Huawei olarak 2025 öngörümüz, kişi başına 1,7 GB veri kullanımı gerçekleşeceği yönünde. Bu verinin %90’ının akıllı sensörler tarafından üretileceğini düşünüyoruz. Bu dönemde 4,4 milyar internet kullanıcısının olacağı ve 8 milyardan fazla akıllı telefonun kullanılacağı da yine öngörülerimiz arasında yer alıyor.

Bilgi ve iletişim teknolojileri kısa süre öncesine kadar sadece destek sistemi olarak konumlanıyordu. Temel olarak amaçlanan, veri trafiğini ve maliyeti azaltmaktı. Halen bu mantıkta çalışan kurumların var olduğunu söyleyebiliriz. Bir sonraki aşamada ise BT sistemleri, yönetim amaçlı kullanılmaya başlandı. Burada da amaçlanan, veri trafiği açısından basit gereksinimlerin sağlanmasıydı. Bugün ise bilgi ve iletişim teknolojileri, sistemin ve işin başlı başına kendisi haline geldi.

Huawei geliştirdiği tüm ürünleri müşteri ihtiyaçlarına göre geliştiriyor. Bu nedenle diyoruz ki Huawei’nin hiçbir ürünü kendisinin değil, müşterilerinin ürünleridir ve bu gereksinimlere göre, -katılımcı inovasyon- bakış açısı ile müşterilerle birlikte optimize edilmiştir.

4’üncü Nesil Sanayi Devrimi’ne Hazır Olmalıyız

Huawei Enterprise bugün 8000’den fazla kanal iş ortağı, 100’den fazla çözüm iş ortağı ve 2.000’den fazla sertifikalı servis iş ortağı ile sektörel eko-sistemde önemli bir dönüşümün öncülüğünü yapıyor. Tüm nesnelerin akıllı hale geldiği bir ortamda, açık uygulamalar daha çok gündemde olmaya başladı. Bilişim odaklı 4’üncü nesil bir Sanayi Devrimi artık kapımıza dayandı ve bu değişime ayak uydurmayı başarmamız gerekiyor. Platformları ve ürünleri buna göre tasarlamaya ve geliştirmeye şimdiden başladık.

Birçok farklı ülke de farklı stratejiler ve proje isimleri altında bu dönüşümü hayata geçiriyor. Birkaç örnek vermek gerekirse; Singapur – Smart Nation, Kanada – Digital Canada 150, Malezya – Digital Malaysia, Almanya – Industry 4.0, Amerika Birleşik Devletleri – AMP 2.0 ve Çin – Made in China 2025.

Bireysel Teknoloji Pazarı Büyüyor, Kobilerin Teknoloji Kullanımı Artıyor

Türkiye’nin BT pazarına göz attığımızda, bireysel teknolojilerin pazarı yönlendirdiğini görüyoruz. Akıllı telefonlar tabletler ve giyilebilir teknolojilerle, pazarın %50’den fazlası bireysel kullanıcılar tarafından yönlendiriliyor. İkinci sırada ise teknoloji yatırımı açısından en fazla öne çıkan yapının KOBİ’ler olduğunu görüyoruz. Bu da bir anlamda ülkemizin dijitalleşmeye doğru aldığı yolun bir göstergesidir. Devlet ve kamu kurumlarının da bugün BT sektörüne en fazla yatırım yapan oluşumlardan olduğunu da burada söylemeliyiz.

2015 yılında en fazla satış ve proje gerçekleştirdiğimiz ürünlere baktığımızda ilk sırada SWITCH ürün grubunu görüyoruz. Bu dönemde Wi-Fi ürünlerimizin satışında da önemli artış gözlemledik. 2015’te en büyük büyüme, Storage, Access Point ve Switch ürünlerinde gerçekleşti diyebiliriz. Geçen sene eğitim, inşaat sağlık ulaşım ve kamu sektörleri, en fazla erişim sağladığımız yapılar oldu. Bu segmentlerde aynı zamanda rekabet de en üst seviyede seyrediyor. Bu sektörlerde amiral gemilerimiz; Switch ürün grubu oldu ve bu alanda liderliğe ulaşmayı başardık. 2016’da, IP ve IT ürünleri tarafından domine edilen BT pazarının 970 milyar dolarlık bir işlem hacmi yaratacağını öngörüyoruz.

Servis Hizmetlerinin Eksikliği Entegrasyon Gücünü Azaltıyor

Batı Avrupa ile Türkiye’yi sektörel dağılım olarak kıyasladığımızda, donanım satışları Türkiye’de %81’ken batı Avrupa’da %41 seviyesinde görünüyor. Yazılım açısından baktığımızda ise Türkiye’de %11 olan sektör hacmi batı Avrupa’da %20 seviyesinde. Servis hizmetleri segmentinde ise Batı Avrupa’nın büyüklüğü %40 olarak açıklanırken Türkiye’de bu oran, %8. Bu da satılan hizmetin servisler özelinde karşılık görmediği bir yapıya işaret ediyor ki sektör için son derece tehlikeli bir durum. Bu tablo, Türkiye’nin satış sonrası servis özelinde entegrasyon gücünün azaldığını gösterir.

Huawei’nin DNA’sında Ar-Ge Var

Huawei olarak bu kadar değişken bir dönemde neler yaptık ve neler planlıyoruz diye baktığımızda şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; Biz aslında temelde tek bir unsura önem veriyoruz, o da Ar-Ge. Huawei, kurulduğu 1982 yılından bugüne kadar tüm harcamalarından Ar-Ge’ye her zaman için ciddi paylar ayırıyor. Bugün 176.000 çalışanıyla 170’ten fazla ülkede ürün ve çözümleriyle var olan Huawei, içlerinde Türkiye’nin de yer aldığı 16 Ar-Ge, 36 inovasyon merkezi ve 79 bin Ar-Ge çalışanıyla, bu konudaki ciddiyetini ortaya koyuyor. Bunun yanı sıra, 5.500 iş ortağımızla 19 ayrı bölgedeki destek hizmetlerimizi sürdürüyoruz. Sadece geçen yıl Ar-Ge özelinde Türkiye’de 20 milyon TL yatırım gerçekleştirdik.

En Çok Patent Başvurusu Huawei’den

Huawei 2015’te Dünya Patent Organizasyonu tarafından, en çok uluslararası patent başvurusu yapan firma olarak birinci seçildi. Tüm endüstriler dahil olmak üzere Huawei, bu alanda ilk sırayı aldı. Bu da Ar-Ge’nin Huawei’nin DNA’sında olduğunu gösteren en objektif örneklerden biridir. Huawei bu sene ayrıca, Fortune Global 500’te 228’inci sıraya yükseldi. Bu da dünya çapında önemli bir yaygınlık ve ürünler ile servisler bazında bir başarının yansıması. Bu nedenle dünyanın en küçük bölgelerde dahi Huawei desteğini görebilirsiniz.

Servis ve Satış Sonrası Destek Hizmetleri Kırmızı Çizgimiz

Huawei servisini veremediği hiçbir ürünü piyasaya sürmedi, sürmeyecek. Bu yaklaşımımızın karşılığını, pazara sunduğumuz, gerçek anlamda kaliteli ve uzun ömürlü ürünlerle gördük. Bugün tüm sektörlerde çok geçerli ve çok üst düzey referanslarımız söz konusu. Şirketler artık birleşmeye ve konsolide olaya başladı. Yeni bir şey üretemezseniz, konsolide olmaya mahkumsunuz.

Sektörde büyümeler bugünün şartlarında şirket satın almayla sağlanırken, Huawei bu büyümeyi sadece ürünleri ve projeleriyle gerçekleştirdi ve kendi başına var olmayı yeniden tanımladı. Geçtiğimiz yıl servis altyapımızı 3 kat büyüttük. Bu konuya yeterince önem verilmezse satışlar da bir noktada durur. Bu bilinçle servis yapısına satıştan daha fazla önem verdik diyebiliriz. Ürün ve çözümlerin arkasındaki destek son derece önemli. Bu alandaki eğitimleri de iş ortaklarımıza ücretsiz olarak sağlıyoruz. İş ortaklarımızın gelişimi bizler için çok önemli. Tüm satış ve proje hizmetlerimiz iş ortaklarımız üzerinden gerçekleştiriliyor.

İlk çeyrekte %91’lik Büyüme

Huawei Enterprise İş Biriminin 2016’daki ilk çeyrek performansına baktığımızda, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %91’lik bir artış gerçekleştiğini görüyoruz. Ürünlerimizi ve çözümlerimizi sürekli geliştirmek Huawei’nin en temel amaçlarından biri. Kurumsal çözümler, operatör ağ sistemleri ve son kullanıcı ürünlerimizle bu gelişime durmaksızın devam ediyoruz. Bu önemli artışı da sürekli gelişen iç yapımıza bağlıyorum.

Huawei Kurumsal Çözümler Bölge Başkanı Simon Zou Siyi: Çok Özel Bir Buluşma

Huawei Enterprise Teknoloji Günü’nde kısa bir konuşmayla Serdar Yokuş’a eşlik eden Huawei Kurumsal Çözümler Bölge Başkanı Simon Zou Siyi ise “Bugün bizler açısından çok önemli bir gün. Türkiye’deki değerli iş ortaklarımız, müşterilerimiz ve Huawei ailesinin değerli fertleri ile burada aynı çatı altında bulunmaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Türkiye başta olmak üzere, Orta Asya ve Kafkasya bölgesinde önemli başarılara imza atacağımıza eminim” dedi.

Huawei Teknoloji Günü kapsamında gerçekleştirilen farklı oturumlarla; “Dünya Kamu Teknolojileri Vizyonu ve Stratejileri”, “Kamu Projesi Başarı Hikâyeleri”, “Huawei Depolama Ürün Ailesi”, “Yeni Nesil Network Teknolojileri”, “Kurumsal IT Dönüşümünde Sunucular” ve “Güvenli Şehir Çözümleri” konuları ele alındı.

600’den fazla kişinin katıldığı Huawei Enterprise Teknoloji Günü çerçevesinde, Huawei’nin Türkiye pazarında yer alan ve alması hedeflenen, en güncel kurumsal ve bireysel çözümleri de kurulan demo alanlarında katılımcılarla buluştu. Etkinlik sırasında yeni nesil Wifi ürün ailesi, yüksek performanslı Kunlun sunucu platformu ve OceanStor 18000 Serisi Versiyon 3 depolama çözümlerinin tanıtımı da gerçekleştirildi.

Facebook Comments

Kategoriler Gündem

Yazar Hakkında

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.
Gerekli alanlar işaretlendi *