Proline ve Bahçeşehir Üniversitesi’nden “akıllı” iş birliği!

Proline ve Bahçeşehir Üniversitesi’nden “akıllı” iş birliği!

Bahçeşehir Üniversitesi tarafından uygulanan CO-OP Eğitim Modeli (Cooperative Education Program) kapsamında “Güvenli ve Akıllı Şehirler” kavramını Türkiye’de akademik anlamda ele alan ilk şirket olan Proline’ın dersleri yeni eğitim yılında da devam edecek.

Proline tarafından verilecek “Markalı Ders” kapsamında, üniversitenin Bilgisayar, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği bölümü öğrencileri geçen yıl olduğu gibi yine 14 hafta boyunca “Veri”, “Altyapı”, “Sensör” ve “Enerji” kavramlarını temel alan, “Güvenli ve Akıllı Şehirler” dersini alacak. Ayrıca Proline profesyonellerince, günümüzde popülerliği hızla artan “Akıllı Platformlar”, “Akıllı Şehir Operasyon Merkezi” ve “Paranın İnterneti” gibi konularda da öğrenciler bilgilendirilecek.

“Güvenli ve Akıllı Şehirler” konusundaki profesyonel eksikliğinin giderilmesinin de amaçlandığı program ile öğrenciler eğitimlerine devam ederken bir yandan da iş deneyimi kazanma fırsatı yakalıyor. İş birliği kapsamında Bahçeşehir Üniversitesi ise Proline çalışanlarına özel lisansüstü eğitim imkanı sunuyor.

Proline’ın 14 hafta boyunca işleyeceği konu başlıkları:

1. ”Güvenli ve Akıllı Şehirler”in Evrimi
2. Akıllı Şehirlerin İlk Prensibi: Veri
3. Akıllı Şehirlerin İkinci Prensibi: Altyapı
4. Akıllı Şehirlerin Üçüncü Prensibi: Sensör
5. Akıllı Şehirlerin Dördüncü Prensibi: Enerji
6. Akıllı Platformlara Giriş
7. Akıllı Şehir Operasyon Merkezi ve Paranın İnterneti
8. Akıllı Şehir Dikeyi: Akıllı Güvenlik
9. Akıllı Şehir Dikeyi: Akıllı Şebeke ve Binalar
10. Akıllı Şehirlerde Girişimcilik 3.0
11. Akıllı Şehirlerde Proje Yönetimi 3.0
12. Deneyim Paylaşımı: iSIM
13. Deneyim Paylaşımı: HRZM
14. Deneyim Paylaşımı: Büyük Veri Analizi

 

Markalı ders nedir?
CO-OP Eğitim Modeli’nin Türkiye’de yükseköğretim sistemine getirdiği kavramlardan biri olan “Markalı Ders”; şirketlerin kendi alan, ürün, hizmet ve uygulamaları konusunda nitelikli iş gücü yetiştirmek için Bahçeşehir Üniversitesi’nde kendi markalarıyla açtıkları dersler olarak tanımlanıyor. Şirketler uygulamaya dönük olan bu derslerin içeriklerini sektör ihtiyaçlarına göre hazırlıyor. Bu dersler sektör temsilcileri tarafından veriliyor. Öğrenciler markalı dersleri seçmeli ders olarak alıyor ve kredi kazanıyor. Markalı dersler, alanda altyapı gerektirdiği için sadece ilgili bölüm veya bölümlerin altında CO-OP kodu ile açılıyor ve sadece o bölümlerin 3. ve 4. sınıf öğrencileri tarafından seçilebiliyor.

Facebook Comments
Kategoriler Gündem

Yazar Hakkında

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.
Gerekli alanlar işaretlendi *