Siberalem’in yeni rotası Doğu Avrupa

Arkadaşlık sitesi Siberalem, 16 yıllık deneyimiyle yurtdışına açılıyor. Uluslararası çapta bazı büyük oyuncuların dikkatini çeken Siberalem için yurtdışındaki ilk rota Doğu Avrupa.

Siberalem, önümüzdeki günlerde başta Romanya olmak üzere Doğu Avrupa’ya açılmayı hedefliyor. Tam 16 yıl önce 100 bin üye ile online dating sektöründeki yolculuğuna başlayan Siberalem, bugün 1.2 milyon aktif üyesiyle yurtiçi ve yurtdışında oldukça dikkat çekiyor. Şirketin 16 yıllık deneyimiyle yakın coğrafyalardaki pazarlara açılmak istediğini vurgulayan Siberalem Genel Müdürü Eren Erkalkan, “Yurtdışında Siberalem adı altında değil, farklı markalar altında faaliyet göstereceğiz. Tecrübelerimizi ilk olarak Doğu Avrupa’ya aktarmak istiyoruz. Şu anda Romanya üstüne yoğunlaştık” diyor.

eren-erkalkan-siberalem-genel-muduru

Siberalem Genel Müdürü Eren Erkalkan

Posta ile yollanan profil fotoğraflarından mobile kadar süren yolculuk

2000 yılında dijital fotoğraf makinesi olmayan kullanıcılarının üye olabilmek için kendilerine zarfın içinde fotoğraf yolladığını anlatan Erkalkan, o günlerden mobil cihazların kullanıldığı bu günlere kadar ciddi bir teknolojik dönüşüme şahit olduklarını dile getiriyor. “Eskiden en büyük rakibimiz televizyondu. Bundan beş yıl önce Muhteşem Yüzyıl dizisi yayınlanırken, reklam arasında girildiğini Siberalem’in trafik verilerinden anlamak mümkündü” diyen Erkalkan, mobil kullanımı ile bunun oldukça azaldığını ve insanların artık televizyon izlerken Siberalem’i aktif olarak kullanmaya devam ettiklerini ifade ediyor.

Bugün Siberalem’in kullanıcı profilinde kadınların yüzde 38’lik bir pay aldığını dile getiren Erkalkan, yaz aylarında ve Sevgililer Günü gibi özel tarihlerde yeni üye ve trafik rakamlarının arttığını vurguluyor. Ülkemizdeki ilişki ve online dating davranışlarına dair birçok tecrübe edindiklerini belirten Erkalkan, Türkiye’yi çok iyi tanıdıklarının altını çiziyor.

Bunu gösteren en iyi örneklerden biri, şüphesiz, markanın hemen hemen her yıl çıkardığı Türkiye’nin ilişki haritası. Siteye üye olan kadın ve erkeklerin davranışlarından yola çıkarak derlenen bu aşk haritası ülkemizdeki ilişki trendlerine dair önemli sonuçları gözler önüne seriyor. Mesela, Gece hayatının ve sosyal hayatın canlılığına rağmen İstanbullular fiziksel ortamlar yerine giderek online platformları tercih ediyorlar. Erkekler, karşı cinste en çok boy, kilo ve mesleğe; kadınlar ise meslek, fiziksel özellikler ve aylık gelire bakıyorlar. İzmir’de sevgili seçiminde kadınlar, dış görünüşe; Ankara’da ise eğitime dikkat ediyorlar.

Yabancı şirketlerin ilgisini çekiyor

Yıllar boyunca biriktirilen tüm bu verilerin yanı sıra, kadın kullanıcılarına pozitif ayrımcılık yaparak onların güvenliğini ve rahatını ön planda tutan Siberalem, online arkadaşlık sitesi pazarında yerli oyuncular kadar yabancı şirketlerin de dikkatini çekiyor. Siberalem’in yerel gücünün yabancı şirketlerin ilgisini çekebileceğini belirten Siberalem Genel Müdürü Eren Erkalkan, yurtdışında görüşmelere açık olduklarını ancak yatırım kovalamadıklarını ifade ediyor.

Facebook Comments

Kategoriler Gündem

Yazar Hakkında

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.
Gerekli alanlar işaretlendi *