Turkcell ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı…İşte rakamlar!

Turkcell, yılın ilk çeyreğinde yüzde 31.1 büyüyen data ve servis gelirlerinin itici gücüyle Türkiye’de yüzde 10, Grup olarak ise yüzde 8.3 büyüdü.

Turkcell 2016’nın ilk üç ayında, tarihinin en yüksek 1. çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza attı. 3 milyar 225 milyon TL’yi aşan Grup gelirin itici gücü ise, Turkcell Türkiye’nin performansı oldu. İlk çeyrekte yüzde 10 ile çift haneli büyüyerek 2 milyar 928 milyon lira gelir kaydeden Turkcell Türkiye’nin başarısında yıllık bazda yüzde 31,1 artarak 1 milyar 229 milyon TL’ye ulaşan data ve servis gelirlerinin katkısı etkili oldu. Data gelirleri yüzde 26,4 büyüme ile 1 milyar lirayı aşarken, servis ve çözüm gelirleri temelde Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerindeki artan kullanıma bağlı olarak yüzde 57,2 yükselerek 226 milyon TL’ye ulaştı.

Yüzde 2.1’lik pozitif büyüme gerçekleşti

Data gelirinin artışında akıllı cihaz penetrasyonu, kullanıcı sayısı ve data kullanımındaki yükselişe bağlı olarak yüzde 25,8 artan mobil genişbant ile yüzde 28,4 artan sabit genişbant gelirleri etkili oldu. Yılın ilk çeyreğinde Turkcell Grubu yüzde 8,1 artışla 1 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,1 FAVÖK marjına ulaştı. Turkcell Türkiye ise aynı dönemde yüzde 10,6 büyümeyle 916 milyon TL FAVÖK ve yüzde 31,3 FAVÖK marjı kaydetti. Proforma Grup net kârı ise yüzde 15,1 yükselerek 544 milyon TL oldu.

Turkcell Türkiye’nin, sabit müşteri sayısı güçlü fiber şebekesi, satış gücü ve müşteri hizmetlerinin desteğiyle 1,6 milyona dayandı. Çeyreksel bazda 36 bin fiber ve 25 bin ADSL müşteri artışı ile toplam 61 bin yeni sabit müşteri kaydetti. Yeniden yapılanmanın yarattığı pozitif etki ile Turkcell Uluslararası 7 çeyreğin ardından ilk kez gelirlerini artırdı ve yüzde 2,1’lik pozitif büyümeye imza attı.

“Küçük ekranda büyüme planımız tutuyor”

Turkcell’in 2016 yılı ilk çeyrek sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 4.5G öncesi son çeyrekte özellikle data tarafından gelen başarının kendilerini daha da umutlandırdığını ifade ederek, “Bu başarı, dünyanın en güçlülerinden biri olan 4.5G şebekemizin de desteğiyle çok daha ileri taşınacak” dedi. Turkcell Türkiye’nin gelirlerinin yüzde 42’sini oluşturan data ve servis gelirlerinin artışında Turkcell TV+, fizy ve diğer mobil servislerdeki artışın etkili olduğunu belirten Kaan Terzioğlu, “Küçük ekran üzerine kurduğumuz oyun planının hedeflediğimiz şekilde işlediğini görüyoruz” diye konuştu.

“Hedeflerimize Turkcell 4.5G farkıyla ilerliyoruz”

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu yılın ilk çeyreğinde güçlü bir performans sergilediklerini ve önemli gelişmelere imza attıklarını vurgulayarak sözlerine şöyle devam etti: “Yılın ilk çeyreğinde en önemli gündemimiz Türkiye’de dijital dönüşümün başlangıcı olan 4.5G hizmetlerinin 1 Nisan’da gerçekleşen lansmanı oldu. Dünyanın en güçlü 4.5G şebekesini oluşturan Turkcell ekibi çok kısa sürede 4.5G hızında mobil interneti Türkiye’nin 81 ilinde yüzde 70’in üzerinde nüfus kapsaması ile hazır hale getirdi. Turkcell’liler ilk dakikadan itibaren 4.5G’ye yoğun ilgi gösterdi. Bugün itibarıyla 4.5G abone sayımız 5 milyona ulaşırken, 4.5G şebekemiz üzerinden taşınan data trafiği çok kısa zamanda yüzde 22’ye çıktı.”
2016 için konulan büyüme hedeflerini de teyit eden Terzioğlu, “2016 yılı birinci çeyreğinin beklentilerimiz doğrultusunda gerçekleşmesiyle açıkladığımız Turkcell Türkiye ve Grup gelir büyümesi hedefimizi yüzde 8 –10 aralığında yineliyoruz. Grup FAVÖK kar marjımızı da yüzde 31–33 aralığında hedefliyoruz” dedi.

Faturalı, fiber ve TV’de büyüme devam ediyor

Turkcell’in 2016 yılının ilk çeyreğinde 5 ülkede konsolide ettiği operasyonlarının müşteri sayısı, 35,2 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 50,8 milyon oldu. Bu dönemde faturalı, fiber ve TV’de müşteri kazanımı devam etti. Faturalı müşteri sayısı geçen yıla göre 1,2 milyon arttı ve müşteri bazının yüzde 50’sine ulaştı. Sabit tarafta fiber müşteri sayısı yıllık bazda 159 bin artışla 935 bine ulaşırken, toplam sabit müşteri sayısı 1,6 milyon oldu. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise geçen yıla göre 514 bin artışla toplamda 679 bin müşteriye ulaştı. Yakınsama stratejisi kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerin her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 17, sabit tarafta TV’li servis kullanan müşteri oranı ise yüzde 30 oldu.

Facebook Comments
Kategoriler Gündem

Yazar Hakkında

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.
Gerekli alanlar işaretlendi *